فصل چهارم: علم بدهی - بخش سوم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

تازگی ها مطالعه ای را در این زمینه خواندم که نگاهی به ده دانشگاه برتر و ده دانشگاه بدتر از نظر بازده سرمایه انداخته بود. مثلا اگر به هاروارد بروید و مدرک حقوق مالی یا اقتصاد نگیرید، احتمال این که خیلی سریع، شغل خوب و پردرآمدی پیدا کنید بسیار بالاست. هاروارد یکی از بهترین دانشگاه هاست دانشگاه بیل اتفاقا یکی از بدترین هاست.

اگر مدرکی از یک دانشگاه معتبر داشته باشید، ولی موضوع آن به درد نخور باشد کمک چندانی در پیدا کردن شغل پر درآمد به شما نمی کند. همه ی این اطلاعات در دسترس همگان است. فقط باید تکلیفتان را انجام دهید این اطلاعات به شما نشان می دهند کدام دانشگاه ها بالاترین و کدام یک پایین ترین پرداختی را دارند. وظیفه ی شماست که قبل از گرفتار شدن در قرض و بدهی تحقیق کنید. فکر کنید میخواهید در شرکتی سرمایه گذاری کنید و باید مطمئن شوید آن شرکت فروش و سودآوری بالایی دارد و سود سهام خوبی می پردازد تا سرمایه گذاری را در وهله ی اول توجیه کند.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

دن

به نظر شما اگر مردم بدهی مصرف کننده ی بدی داشته باشند، آیا باید در طرح (کی) یا مزایای بازنشستگی آمریکا شرکت کنند یا حساب پس انداز داشته باشند؟ چرا بله و چرا خیر در واقع اگر بدهی کارت اعتباری داشته باشند و در طرح مزایای بازنشتگی آمریکا هم شرکت کرده باشند آیا انجام هم زمان این دو کار هوشمندانه است؟ مثلا

مبلغ کمی را برای کارت اعتباری پرداخت کنند و مبلغ مورد نیاز برنامه ی مزایای بازنشستگی آمریکا را هم بپردازند؟ یا به نظر شما بهتر است قبل از گذاشتن حتی یک سکه در طرح مزایای بازنشستگی آمریکا بدهی کارت اعتباری را کاملا صاف کنند؟

«برایان»

باز هم به موقعیت افراد بستگی دارد؛ درآمدشان چقدر است یا چقدر پول نقد اختیاری دارند طرح مزایای بازنشستگی عموما یکی از بهترین سرمایه گذاری ها تلقی میشود چون به طور کامل بود پیش از کسر مالیات ارائه می دهد. در واقع اگر یک دلار بگذارید کارفرما نیم یا یک دلار می گذارد. شما دو به یک میگیرید و میتوانید آن پول را اندوخته کنید.

اکثر مردم بعدها میگویند بزرگ ترین حسرت زندگی شان این است. که به موقع شروع به گذاشتن پول در این طرح نکردند. باید این کار را درست از ابتدای حرفه شان انجام میدادند تا در دوران بازنشستگی از نظر مالی مستقل باشند.

»دن«

آیا به مفهوم کاهش بدهی و آزادی مالی که دیو رمزی تشریح کرده است. اعتقاد داری؟ او میگوید تا جایی که میتوانید بدهی را پرداخت کنید و از روش گلوله ی برقی استفاده کنید که کاملا از بدهی خلاص شوید فکر می کنید این ایده ی خوبی باشد که هدفی را برای خودمان تعیین کنیم که هیچ گونه بدهی نداشته باشیم؟ با چنین زندگی مقتصدانه ای خلاقیت و گاهی نیروی لازم را برای موفق شدن در مقیاس بزرگ تر از ما می گیرد؟

این جا من به یک کارآفرین فکر میکنم که با رهن کردن خانه یا بیشینه کردن یکی دو کارت اعتباری کسب و کاری را راه می اندازد. در مقابل کی که سالها از عمرش را صرف خلاصی از بدهی می کند، ولی در نتیجه ایده ی کسب و کارش هیچ گاه عملی نمیشود راهی برای برقراری تعادل در این شرایط وجود دارد؟ 

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

«برایان»

مهم ترین لازمه ی موفقیت در زندگی به ویژه در کسب و کار داشتن انضباط نفس است سخت کوشی و انضباط نفس رویکرد «دیو رمزی» مستلزم انضباط نفس فوق العاده ای است. انضباط نفس در رضایت دیرهنگام متجلی میشود افراد موفق میتوانند رضایتشان را در کوتاه مدت به تعویق بیندازند تا در بلند مدت امنیت مالی داشته باشند.

رویکرد «رمزی تقریبا وادارتان میکند به نوعی پادگان نظامی وارد شوید. باید در خصوص مسائل مالی‌تان انضباط زیادی داشته باشند. چون عادت های ما موفقیت مان را تعیین میکنند اگر درباره ی تسویه ی بدهی و رهایی از آن بسیار منضبط باشیم و به خودمان خیلی سخت نگیریم احتمالا تاجر بسیار بهتری خواهیم شد تصمیمات بهتری خواهیم گرفت و درباره ی گرفتن وام و قرض کردن و هزینه ها دقت و توجه بیشتری به خرج می دهیم پس به نظر من این به نفع ماست.

هر چیزی که به فرد برای پرورش انضباط نفس و به تعویق انداختن رضایت در کوتاه مدت کمک کند شخصیت پشتکار سرسختی، دقت و به طور کلی بهترین ویژگیهای او را میسازد. اگر بتوانید انجامش دهید. واقعا ایده ی خوبی است ولی انجام دادنش خیلی سخت است. به همین دلیل است که مردم انجامش نمی دهند. فکر میکنم دیو رمزی» خیلی صریح و سخت گیر است. اگر در این خصوص جدی هستید، پس کار را تمام کنید. درست مثل این است که میخواهید وزن کم کنید و روزی دو هزار کالری را از رژیم تان حذف میکنید و به مدت یک سال بدون استثنا روزی دو هزار کالری را حفظ می کنید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

یکی از دوستانم اضافه وزن داشت سی سال است که او را می شناسم همیشه حدود سیزده چهارده کیلو اضافه وزن داشت چند ماه پیش او را دیدم. اندامی تراشیده شبیه ورزشکارها پیدا کرده بود. به او گفتم «کل عمرم تو را میشناسم؛ چه اتفاقی افتاده است؟».

گفت یکی از آن نرم افزارهای محاسبه ی کالری را گرفته که به ما می گوید فقط اجازه ی مصرف دو هزار کالری در روز را داریم باید تک تک غذاها و مقدار کالری ها را علامت بزنید و در نقطه ی مشخصی می گوید.  برای امروز کافی ست دیگر نمی توانید کالری بیشتری مصرف کنید. اگر تا ظهر، کل این مقدار کالری را مصرف کنید تا وقت صبحانه ی فردا باید گرسنگی بکشید. او می گفت چندباری این اتفاق می افتد ولی بالاخره یاد میگیرید کالری ها را در طول روز تقسیم کنید آخرین کالری ها در ساعت شش یا هفت عصر مصرف میشوند، بعد می توانید بخوابید. او می گفت اگر به خودت سخت بگیری طولی نمی کند که به مصرف دوهزار کالری در روز عادت میکنی

فرد بزرگسال معمولی روزی سه هزار کالری مصرف می کند. پس اگر روزی سه هزار کالری مصرف کنید و چهار هزار کالری بسوزانید، روزی هزار کالری از دست میدهید و با گذشت زمان به تدریج اضافه وزن تان را کم میکنید. این نتیجه ی حیرت انگیزی ست ولی واقعا باید به خودتان سخت بگیرید. روش رمزی همین است به خودتان سخت بگیرید، عادت مقتصد بودن و محتاطانه خرج کردن را پرورش دهید اگر یکی دو سال این کار را انجام دهید بقیه ی عمرتان با پول به دقت رفتار خواهید کرد.

دن

در چارچوب کسب و کار درباره ی تجربه ی خودت در روزهای اول صحت کرده ای و می شنویم که این موضوع چقدر بین کارافرینان رایج است حداکثر استفاده را از کارتهای اعتباری شان میکنند متحمل سهم مالک از خانه و از این قبیل چیزها میشوند. بعضی ها میگویند امکانش هست که کسب و کار را از آغاز بدون بدهی شروع کرد و نیازی به در پیش گرفتن این روش ها نیست. آیا شروع کسب و کار بدون بدهی، واقع گرایانه است؟

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

رهن و اجاره آپارتمان در استانبول: نکاتی که باید بدانید

استانبول، شهر افسونگر و پرشور ترکیه، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و زندگی در دنیا، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر شما هم به دنبال اقامت در این شهر زیبا هستید، اجاره آپارتمان

بهشت گمشده در اقیانوس هند: مهاجرت به جزیره موریس

تصور کنید غرق در نور خورشید گرم استوایی هستید، نسیم خنک اقیانوس موهایتان را نوازش می‌دهد و صدای امواج که به ساحل شنی سفید برخورد می‌کنند، موسیقی متن زندگی جدیدتان در جزیره موریس است.

قیمت زمین در خیابان نلسون ماندلا (جردن): گذری بر نوسانات و چشم‌انداز آینده

خیابان نلسون ماندلا، که پیش‌تر با نام جردن شناخته می‌شد، یکی از خیابان‌های مشهور و اعیان‌نشین پایتخت ایران است. این خیابان به واسطه قرارگیری در منطقه شمالی تهران، دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی متعد

زمزمه‌های سرسبز: نغمه‌ی حیات در جنگل‌های اندونزی

اندونزی، سرزمینی پهناور که گویی از زمردی بی‌کران آفریده شده، گنجینه‌ای بی‌نظیر از جنگل‌های انبوه را در خود جای داده است. این جنگل‌ها، همچون ارکستری عظیم، نغمه‌ی حیات را در سرزمین طلوع خورشید نواخته و

قبرس کشور با جاذبه های گردشگری فراوان: گوهری درخشان در مدیترانه

قبرس، جزیره‌ای زیبا در میان امواج نیلگون مدیترانه، گویی نگین درخشانی بر پهنه این دریا خودنمایی می‌کند. تاریخ غنی، فرهنگ پویا، طبیعت بکر و مردمانی خونگرم، قبرس را به مقصدی بی‌نظیر برای سفری خاطره‌انگیز

خرید مغازه در سرزمین فرصت ها(کانادا) : فرصتی طلایی یا چالشی بزرگ؟

کانادا به عنوان کشوری با اقتصاد قوی و فرصت‌های متنوع، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بوده است. یکی از راه‌های ورود به بازار این کشور، خرید یک مغازه موجوده.

زمین نسقی یعنی چه؟: گشتی در گذر زمان و میان اسناد کهن

در تاریخ کهن ایران، بویژه در مناطق روستایی، زمینی که به نام "نسق" شناخته می‌شد، نقشی حیاتی در زندگی مردم ایفا می‌کرد. نسق، سندی بود که به زارع اجازه می‌داد تا در زمینی که متعلق به دیگری بود، کشت و کار

رهن و اجاره در تهران: راهنمای جامع برای مستاجران

پیدا کردن خانه مناسب در کلان‌شهر شلوغی مثل تهران، کار آسانی نیست، مخصوصاً اگر برای اولین بار می‌خواهید مستأجر شوید. تنوع آپارتمان‌ها در محله‌های مختلف، شرایط رهن و اجاره، قوانین مربوط به مستأجر و موجر

سفری به سرزمین آفتاب و شن: گشتی در جغرافیای امارات متحده عربی

امارات متحده عربی، کشوری که آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده، سواحل طلایی و بیابان‌های پهناور را در هم آمیخته، مقصدی جذاب برای هر گردشگری است. در این سرزمین کهن، تاریخ و مدرنیته در کنار یکدیگر خودنمایی م

شاندیز مشهد، دروازه بهشت خراسان [شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا