فصل ششم: تاثیرگذاری در روابط - بخش اول

در این کتاب دکتر مهدی نشاط الهام بخشی به خود و دیگران برای کسب بهترین ها را از بیان استاد خویش آقای "برایان تریسی" به زبان فارسی ترجمه نموده است.

تاثیرگذاری در روابط

دن «برایان بعدش میخواهیم در مورد تاثیر گذاری در روابط فردی تاثیر گذاری در نقش پدرومادر و تاثیرگذاری روی خودمان حرف بزنیم. پس می خواهیم از عرصه ی کسب و کار و زندگی شغلی وارد زندگی فردی شویم هیچ چیز مهم تر از این نیست که اطمینان دارید نفر اولی هستید که روی زندگی خودتان و کسانی که عاشقشان هستید تاثیر می گذارید و به تعهدات تان پایبند می مانید.

بیا با این ایده شروع کنیم که یک پیامبر اول در خانه ی خودش عزیز است؛ منظورم این است که خیلی راحت تر میشود بین مردمی که نمی شناسیم عزیز باشیم تحسین شویم و تاثیر گذار باشیم. این موضوع همیشه برایم جالب بوده است. چرا خیلی ها چنین چیزی را تجربه می کنند؟ آیا راهی وجود دارد که با آن بشود تاثیر گذاری بیش تری روی دوستان نزدیک و خانواده داشت؟

برایان در خصوص دوستان نزدیک و اعضای خانواده باید بگویم همان طور که قبلا هم گفته بودم مردم دوست دارند احساس کنند مهم هستند. میخواهند احساس کنند برای دیگران ارزش دارند و انگار نظرات شان برای کسی مهم است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

سال ۲۰۱۰ موقعیت کسب و کاری واقعا سختی را پشت سر گذاشتم. می خواستم مسائلی را گوشزد کنم که همه آنها را کاملا نادیده گرفته بودند؛ پول هنگفتی در این کار سرمایه گذاری کردم ولی موفقیتی به دست نیاوردم دچار سرطان حنجره شدم دچار سرطانی شده بودم که تقریبا تمام کتابهای کلاسیک می گفتند به خاطر استرس است. این موضوع را با دکتری در مالزی در میان گذاشتم گفت علتش این است که مردم به حرفت گوش نمی دهند؛ این کار باعث شده است بدجوری ناامید و عصبانی شوی چون کسی به حرفت گوش نمیکند می خواهی پیامی را به آنها انتقال دهی ولی گوش کسی بدهکار حرفهایت نیست البته آنها قرار نبود به حرفهایم گوش کنند و این کار را هم نمی کردند و به همین خاطر هم شرکت را ورشکسته کردند و تمام پولم را از دست دادم.

این موضوع یادم انداخت چقدر مهم است بقیه به حرف تان گوش کند. هر چه افراد برای تان مهم تر باشند حرف شنوی شان از شما هم مهم تر خواهد بود. بنابراین راه تاثیر گذار تر شدن در زندگی تان این است که اعضای خانواده تان از همسرتان تا بقیه ی اعضا اهمیت خیلی زیادی برای تان پیدا کنند. شکل کاملی از قانون عمل متقابل است. اگر کاملا به بقيه بفهمانید نظرات شان احساساتشان و افکارشان برای تان مهم است. ان وقت نظرات احساسات و افکار شما هم برایشان اهمیت پیدا خواهد کرد. درست همان طور که به آنها اجازه میدهید شما را تحت تاثیر قرار دهند و پذیرای تاثیرشان هستید آنها هم هر چه بیش تر پذیرای تاثیرتان خواهند شد.

به بچه هایم میگویم هیچ وقت به انجام کاری مجبورتان نخواهم کرد و هیچ وقت چیزی را برایتان ممنوع نخواهم کرد. هر تصمیمی که گرفتید، عملی اش کنید صد درصد از شما حمایت خواهم کرد. موافقت با مخالفم را به شما خواهم گفت ولی هیچ اجباری در کار نخواهد بود.  همیشه مختار هستید در زندگی خانوادگی مان هر وقت بحثی پیش می آمد می گفتم ممکن است با شما بحث کنم یا با شما موافق نباشم با این حال اگر نظر خوبی داشتید و توانستید من را به پذیرشش ترغیب کنید. تصمیم تان را اجرا خواهم کرد آن موقع بچه هایم پنج شش و هفت ساله بودند. آنها در حالی بزرگ شدند که می دانستند اگر بتوانند حرف شان را به کرسی بنشانند اگر بتوانند دلایل خوبی برای انجام دادن یا ندادن کاری یا اجازه ی انجامش ارائه دهند، آن وقت نظر پدرشان کاملا عوض خواهد شد و صد درصد از آنها حمایت خواهد کرد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله اوین تهران

 

این کار تجربه ی زندگی خانوادگی خیلی خوبی به وجود آورده بود. بچه هایم همگی بالغ شده اند و با این استراتژی با هم بحث می کنیم. همیشه از تو حمایت میکنیم هر کاری بخواهی بکنی مجازی اگر ایده ی خوبی داشته باشی همیشه به تو اجازه میدهیم ما را تحت تاثیر قرار دهی چون می گفتند می خواهم این کار را انجام دهم» یا «می خواهم آن کار را انجام دهم من هم میگفتم نه نه فکر نمی کنم ایده ی خوبی باشد آنها جواب میدادند اجازه بده دلایلم را توضیح بدهم» بعد هم عوض دادزدن و جار و جنجال راه انداختن درست مثل وکیل مدافع دلایل شان را توضیح میدادند و از موضع شان دفاع می کردند. می گفتم میدانی چیست. طبق چیزی که به من گفتی حق با توست و من اشتباه میکردم پس همان کاری را که می گویی انجام خواهیم داده در سن پنج یا شش سالگی از این که میتوانستند با خوش فکری و بیان استدلال بر پدرشان پیروز شوند کاملا به خودشان افتخار می کردند.

این مساله واقعا در خانه مهم است. راستی بحث قدرت و تاثیر گذاری در کسب و کار را مطالعه کرده ام میگویند این که کارمندی احساس کند. رییش چقدر پذیرای تاثیر اوست کیفیت رابطه ی بین او و رئیسش را مشخص می کند. اگر رئیس ایده ای در سر داشته باشد و روی آن پافشاری کند و هیچ جوری هم کوتاه نباید آن وقت اخلاق حرفه ای سازمان در سطح پایینی قرار خواهد داشت کارکنان سازمان خواهند گفت «نظر من  اصلا مهم نیست تجربه ی بسیار زیادی در این کار دارم و رییسم آن را نادیده می گیرد با همه ی اینها وقتی فرد احساس کند. می توانم تاثیر خیلی زیادی روی رییسم بگذارم میتوانم پیش رییسم بروم و نظرش را عوض کنم میتوانم نظرم را ارائه دهم و اگر آن را بشنود، نظرش عوض خواهد شد اخلاق حرفه ای سازمان بالا خواهد رفت.

در دفتر کارم اختلاف نظرهای بسیار زیادی داریم نه بحث و جدل، بلکه اختلاف نظر داریم آنها میگویند می خواهم این کار را انجام دهم می خواهم آن کار را انجام دهم میخواهیم این جا سرمایه گذاری کنیم؛ می خواهیم آن جا سرمایه گذاری کنیم همیشه از آنها می پرسم دلیل تان چیست؟ چرا میخواهید این کار را انجام دهید؟ می دانند این سوال را خواهم پرسید. به همین خاطر هم توضیح خواهند داد به این خاطر است. که فکر میکنم باید این کار را انجام دهیم یا این قدر پول صرف این کار کنیم می گویم در این جا با شما موافق نیستم و دلیلم را هم به شما خواهم گفت» می گویند «بله چیزی که گفتی درست است، ولی دو نکته را در نظر نگرفته ای نظرات شان و نکاتی را که از قلم انداخته بودم، توضیح خواهند داد. من هم خواهم گفت می دانید؛ به این فکر نکرده بوده ولی حق با شماست. نتیجه گیری بهتری دارید. پس کاری را که به نظرتان از همه بهتر است انجام خواهیم داد هر سال این کار را می کنیم

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

انعطاف پذیری خیلی زیادی در دفتر کارمان وجود دارد. رئیس همیشه شنوای دلایل بقیه ی افراد است؛ همیشه آماده است تحت تاثیر یک استدلال خوب با مجموعه ای از دلایل بجا قرار بگیرد. همیشه کاملا برای شان جا انداخته ام که اگر استدلال بهتری داشته باشند، شنوای آن خواهم بود. اگر ایده ی بهتری داشته باشید بی خیال نظر خودم خواهم شد. خودم را درگیر بر حق بودن نمیکنم بعد از آن که منیتتان را از میان برداشتید، بیش تر مشکلاتتان از بین خواهد رفت این موضوع را به طور مفصل در روان شناسی مطالعه کرده ام و در زندگی شخصی و کاری ام به کار گرفته ام واقعا هم جواب داده است.

دن عالی است. مهم ترین رابطه ی پیش تر مردم رابطه ای ست که با همسرشان دارند. در این جا با کشمکش بر سر تصاحب قدرت روبه رو هستیم؛ کشمکش بر سر این که حق با چه کسی است؛ هر کسی سعی می کند راه خودش را برود در این مورد چه توصیه ای برای تاثیرپذیری از دیگران داری؟ آیا باید آماده ی تاثیر پذیری از همسرت باشی؟ آیا بهترین راه برای تاثیر گذاری بر همسرت این است که آماده ی تاثیر پذیری از او باشی؟

برایان وقتی ازدواج کردم به همسرم باربارا» گفتم پنجاه و یک درصد از حق رای نظر دادن در مورد مسائل مرتبط با خانواده و بچه ها را به تو می دهم و پنجاه و یک درصد حق اظهار نظر در مورد مسائل کاری و تجاری را برای خودم برمی دارم در این مورد کلی سربه سر هم می گذاشتیم. در آن زمان گفتم بهترین تصمیمی است که تا به حال گرفته ام و از قضا هم کاملا ایده ال از آب درآمد گفتم به اندازه ی چهل و نه درصد با تو بحث می کنم بر سر همین چهل و نه درصد میجنگم ولی نتیجه گیری نهایی با خودت است.

الان سی و هفت سی و هشت سالی است که ازدواج کرده ایم و در تمام این مدت آن پنجاه و یک درصد را حفظ کرده و همیشه هم حق داشته است. اختلاف نظرهایی با او خواهم داشت این موضوع چه می شود؟ آن یکی چطور؟» او هم میگوید «بله ولی تو متوجه نیستی.... بعضی وقت ها فقط می گوید حسن ششمم میگوید این بهترین راه است. هیچ دلیل منطقی برایش ندارم اگر میخواهی شواهد را در نظر بگیری و مسیر دیگری بروی، مخالفتی نخواهم داشت ولی احساس میکنم باید این کار را انجام دهیم و پنجاه و یک درصد حق رای با من است همیشه این حق را به او داده ام و بهترین کار هم همین بوده است چون باعث شده در این سی و هفت سی و هشت سال رابطه ی آرامی داشته باشیم.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم تأثیرگذار بودن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

خیابان شریعتی، تنها راه بین تهران و شمیران در گذشته

خیابان شریعتی یکی از مهم‌ترین و شناخته ‌شده‌ ترین خیابان‌های تهران است که از شمال به میدان تجریش و از جنوب به میدان هفت تیر می‌رسد. این خیابان با طول تقریبی 15 کیلومتر، نقش مهمی در زندگی اجتماعی، فرهن

خیابان ولی عصر، شاهرگ تپنده تهران

خیابان ولی عصر طولانی‌ترین و یکی از مهم ‌ترین خیابان‌ های تهران است که از میدان تجریش در شمال تا میدان راه‌ آهن در جنوب امتداد یافته است. این خیابان با طول تقریبی 18 کیلومتر، قلب تپنده پایتخت محسوب می

چرا و چگونه مشتریان از دست می روند؟ [نارضایتی مشتری]

خرید و فروش و داد و ستد از هنگامی که بشر به حداقل تمدن و فرهنگ زیست محیطی دست یافت و از هنگامی که نیازها روز به روز افزون تر شد رونق یافت.

شهرک شهید باقری: نمونه‌ای از توسعه شهری در دل ایران

شهرک شهید باقری، واقع در جنوب تهران و در مجاورت اتوبان تهران-قم، نمونه‌ای بارز از تحولات شهری در ایران معاصر است. این شهرک که در ابتدا با هدف اسکان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شد، ا

چگونه به مشتری برای تصمیم گیری کمک کنید؟ چرا مشتری معامله می کند ؟

خرید و فروش و داد و ستد از هنگامی که بشر به حداقل تمدن و فرهنگ زیست محیطی دست یافت و از هنگامی که نیازها روز به روز افزون تر شد رونق یافت.

منطقه یک تهران: تلفیقی از شکوه طبیعت و زندگی مدرن

در پهنه وسیع تهران، منطقه یک همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این منطقه که در شمال شهر واقع شده، با تلفیق منحصربه‌فرد خود از طبیعت بکر و امکانات شهری مدرن، به یکی از جذاب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مناطق پایتخ

فروش آپارتمان در کرج ، فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

کرج، نگین درخشان البرز، با رشد روزافزون و توسعه زیرساخت‌های شهری، به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و صنعتی کشور تبدیل شده است. این شهر با آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و دسترسی آسان به پایتخت، جذابیت فراوا

آشنایی با انواع تقاضای مشتری

خرید و فروش و داد و ستد از هنگامی که بشر به حداقل تمدن و فرهنگ زیست محیطی دست یافت و از هنگامی که نیازها روز به روز افزون تر شد رونق یافت.

کدام مشتری با کدام نیاز کدام ملک را می خواهد؟

خرید و فروش و داد و ستد از هنگامی که بشر به حداقل تمدن و فرهنگ زیست محیطی دست یافت و از هنگامی که نیازها روز به روز افزون تر شد رونق یافت.

خرید زمین در سیرجان: راهنمایی برای خریداران هوشمند

سیرجان، شهری با پیشینه‌ای غنی و اقتصادی پویا، در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات تبدیل شده است. بازار زمین در این شهر، با توجه به موقعیت استراتژیک، پتانسیل‌های ر

الهیه، محله ای لوکس در تهران

الهیه یکی از لوکس‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که با معماری زیبا، فضای آرام و امکانات رفاهی فراوان، به یکی از مقاصد محبوب ساکنان تهران تبدیل شده است. این محله که در شمال تهران واقع شده، با برخ

فروش آپارتمان کامرانیه، نگین درخشان بازار مسکن تهران

کامرانیه، این منطقه خوش‌نام و اصیل در شمال تهران، همواره یکی از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران و خریداران مسکن بوده است. این منطقه با دارا بودن امکانات رفاهی عالی، دسترسی آسان به بزرگراه‌های اصلی شهر، و فضا