فصل نهم: تمام تمهیدات ضروری را برای حفاظت از خود فراهم کنید - بخش هفتم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

اصل پاتون

ژنرال جرج. اس. پاتون بر «عدم پرداخت مجدد برای کسب چیزی» اصرار داشت. وی اصرار داشت که وقتی سربازانش یک هدف یا زمین خاص را فتح می‌کنند، چنان آن را حفظ کنند که آلمان‌ها نتوانند آن را با ضد حمله پس بگیرند. پاتون مصمم بود که کسب یک هدف به سرباز، تجهیزات و آذوقه نیاز دارد ونباید به دلیل عدم رعایت اقدامات احتیاطی ضروری برای حفظ موقعیت به دست آمده، مجدداً متحمل تلفات سرباز، تجهیزات و آذوقه شد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

دژ مالی خود را بسازید

بسیاری از مردم حساب پس‌انداز دارند، ولی ثروتمندان نگرش‌های متفاوتی درباره‌ی حساب‌های پس‌انداز خود نسبت به دیگران دارند. ثروتمندان پول خود را پس‌انداز می‌کنند و هرگز آن را صرف مخارج فعلی خود نمی‌کنند. کسانی که ثروتمند نشده‌اند پول خود را حداقل به طور موقت پس‌انداز می‌کنند، ولی درصدد فرصت‌هایی برای خرید چیزهای جدید هستند. اگر شما از پول حساب پس‌انداز خود استفاده کنید، اندوخته‌ی خود را از دست می‌دهید. در عوض، مانند ژنرال پاتون فکر کنید و پول خود را حفظ کنید و هدر ندهید.

قانون این است که وقتی شما پولی را برای ساخت دژ مالی خود جمع می‌کنید و دوره‌ی زندگی بدون کار خود را افزایش می‌دهید، هرگز به هیچ دلیلی به پول پس‌انداز خود دست نزنید. اگر شما می‌خواهید برای ماشین، خانه یا سفر پول پس‌انداز کنید، یک حساب پس‌انداز مجزا باز کنید.

دژ مالی شما در جایی است که پول خود را پس‌انداز می‌کنید و هرگز از آن خرج نکنید و فقط به فکر سرمایه‌گذاری بلندمدت و ساخت آجر به آجر دژ مالی خود باشید.

 

قوانین پول و سرمایه‌گذاری

قوانین پول و سرمایه‌گذاری هرگز تغییر نکرده‌اند. قبل از هر چیز، پول به جایی می‌رود که قدر آن را بدانند. به نظر می‌رسد که پول یک شخصیت دارد و جذب کسانی می‌شود که پول را دوست دارند ومراقب آن هستند.

یک آزمایش ساده برای قدردانی شما از پول وجود دارد. به پول جیب یا کیف خود نگاهی بیندازید. آیا پول شما سازماندهی شده است یا خیر؟ آیا اسکناس‌های شما سازماندهی شده‌اند و مرتب هستند یا سازماندهی نشده‌اند و نامرتب هستند؟ به دسته چک خود نگاهی بیندازید. آیا دسته چک شما سازماندهی شده است یا خیر؟ اسکناس‌های موجود در جیب یا کیف و دسته چک نشانه‌های از قدردانی شما از پولتان است. آنها به شما می‌گویند که موفقیت مالی امروزی شما چقدر است.

دوم، افردی که از نظرمالی موفق شده‌اند، خیلی مراقب پول خود هستند. آنها دقیقاً می‌دانند که چقدر پول دارند و مخارج خود را به دقت برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها پول خود را سازماندهی می‌کنند. آنها هر ماه ده تا بیست ساعت را صرف فکر کردن درباره‌ی برنامه‌های مالی زندگی خود می‌کنند. آنها چیزی را به شانس واگذار نمی‌کنند. آنها نسبت به چیزی حساس هستند که برای امنیت موقعیت مالیشان مهم باشد.

از طرف دیگر، افرادی که مشکلات مالی دارند، معمولاً نمی‌دانند که چقدر پول دارند، هزینه‌ی چیزهای مختلف چقدر است، چقدر پول پرداخت مي‌كنند يا ارزش چيزهايي كه ميخرند چقدر است. به‌دليل سردرگمي در زندگي مالی خود، آنها دائماً احساس ناامنی درباره‌ی پول و آینده‌ی خود دارند که شایسته‌ی چنین احساسی هستند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

تصمیم بگیرید

از امروز تصمیم بگیرید که تمام امور مالی خود را مرتب و منظم کنید. تصور کنید که فردا فوت می‌کنید و کسی می‌آید و اموال شما را به سرعت و به طور مؤثر برای خانواده‌ات تفکیک می‌کند. اموال خود را چنان سازماندهی کنید که خلاصه و مرتب باشند و جزییات منظمی داشته باشند تا هر کسی فوراً متوجه‌ی وضعیت مالی شما شود. تحلیل موقعیت مالی شما از آغاز تا پایان شما را قادر مي‌سازد که زندگی مالی خود را مرتب کنید و استقلال مالی داشته باشید. برنامه‌های نرم‌افزاری زیادی وجود دارند که شما را قادر می‌سازنند این کار را به سرعت انجام دهید.

 

چگونه ثروتمند شوید

شما برای ثروتمند شدن به پس انداز کردن و سرمایه‌گذاری کردن حداقل 10 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود نیاز دارید. برای بیشتر مردم ممکن نیست چنین پس‌اندازی از همان ابتدا داشته باشند. بیشتر زندگی مالی افراد خارج از کنترل آنهاست. آنها با کمبود پول در پایان هرماه روبرو می‌شوند. آنها صورت حساب‌ها و پرداخت‌های اعتباری ثابتی دارند. ممکن است وضعیت فعلي شما چنین باشد.

اگر شما نتوانید 10 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود را پس‌انداز کنید، از امروز تصمیم بگیرید که یک درصد درآمد ماهیانه‌ی خود را پس‌انداز کنید. اگر در آمد ماهیانه‌ی شما 2000 دلار است، یک حساب بانکی ویژه باز کنید و 1 درصد یا 20 دلار درآمد ماهیانه‌ی خود را پس‌انداز کنید. هر چقدر سریع‌تر این کار را انجام دهید، استقلال مالی شما زودتر خواهد بود. خود را موظف کنید که با 99 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود زندگی کنید. انجام چنین کاری آسان است.

وقتی شما احساس راحتی از پس‌انداز 1 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود داشتید، پس‌انداز ماهیانه‌ی خود را به 2 درصد برسانید و با 98 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود زندگی کنید. سپس پس‌انداز ماهیانه‌ی خود را به 3 درصد، 4 درصد و درصدهای بالاتر برسانید. در مدت یک سال، شما 10 تا 15 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود را پس‌انداز خواهید کرد. در مدت سه تا پنج سال، پس‌انداز پولی شما به مقدار قابل توجهی می‌رسد.

قانون جاذبه برای پول به کار می‌رود. پول می‌تواند پول بیشتری را به خود جذب کند. هر چقدر پس انداز شما بیشتر باشد، پول بیشتری را پس‌انداز می‌کنید. هر چقدر مدیریت پولی شما بهتر باشد، پول بیشتری را مدیریت می‌کنید. هر چقدر مسئولیت شما نسبت به پولتان بیشتر باشد، پول بیشتری در مسئولیت شما قرار می‌گیرد. این یک قانون جهانی است که هرگز تغییر نمی‌کند.

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

پول خود را به دقت سرمایه‌گذاری کنید

وقتی پول خود را خرج می‌کنید، زمانی را صرف سرمایه‌گذاری پول خود کنید. قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. جزییات هر سرمایه‌گذاری را بررسی کنید. هرگز در چیزی سرمایه‌گذاری نکنید که شناخت کامل از آن یا موافقت کامل با آن ندارید.

میلیونرهای خود ساخته قمار نمی‌کنند، شرطبندی نمی‌کنند یا چیزی را به شانس واگذارنمی‌کنند. آنها پولی را از دست نمی‌دهند. آنها پول خود را در بانک نگه می‌دارند و سودی را دریافت می‌کنند. آنها سخت کار می‌کنند تا پس‌انداز خود را افزایش دهند.

برای کسب امنیت مالی، با متخصصانی سرمایه‌گذاری کنید که سابقه‌ی موفقیت در سرمایه‌گذاری خود دارند. با کسانی سرمایه‌گذاری نکنید که سابقه‌ی موفقیت در سرمایه‌گذاری خود ندارند. 80 درصد کامل سرمایه‌گذاری‌ها با شکست روبرو می‌شوند و تمام پول‌های سرمایه‌گذاری شده‌ی آنها از دست می‌رود.

 

مرور اصل امنیت

یکی از چیزهای مهم شادی، سلامت و عمر طولانی این است که امنیت مالی خود را به دست آورید. امنیت مالی زمانی رخ می‌دهد که شما عملکرد کاری و حقوق خوبی داشته باشید. 10، 15 یا 20 درصد درآمد ماهیانه‌ی خود را پس‌انداز کنید وهرگز به آن دست نزنید. پس‌انداز خود را صرف سرمایه‌گذاری با متخصصانی کنید که سابقه‌ی موفقیت در سرمایه‌گذاری دارند.

شما خرید نمادهای موقعیت اجتماعی از قبیل ماشین گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های فاخر، خانه و قایق را در کوتاه مدت به تأخیر بیندازید و ثروت واقعی را در بلندمدت به دست آورید. شما بر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری تمرکز داشته باشید تا سرانجام زندگی بدون کار را حداقل به میزان بیست سال به دست آورید.

وقتی شما دژ مالی خود را ساختید که به انضباط و اراده‌ی زیاد از جانب شما نیاز دارد، به یکی از شادترین، سالم‌ترین و مثبت‌ترین انسان‌های دنیا تبدیل می‌شوید و تحسین و احترام اطرافیان را نصیب خود می‌کنید.

شما یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های ممکن را در زندگی مدرن به دست خواهید آورد. شما امنیت مالی خود را به دست خواهید آورد و توقف‌ناپذیر خواهید بود.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مایکروسافت در امارات: شراکت فناوری یا تهدید امنیت ملی آمریکا؟

نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن بر سر قرارداد جنجالی مایکروسافت و جی۴۲ امارات بالا می‌گیرد.

شکلات تلخ سیاست: روسیه کارخانه پوروشنکو را تصاحب کرد

در چرخشی جدید در روابط پرتنش روسیه و اوکراین، دادگاه فدرال روسیه حکم به مصادره کارخانه شکلات‌سازی روشِن، متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، داد. این اقدام که در پی اتهامات فرار مالیاتی و

نظر فرگوسن درباره آینده رونالدو در تیم ملی

به گزارش شیش دنگ، سر الکس فرگوسن، اسطوره مربیگری منچستریونایتد، در اظهاراتی قابل تامل، یورو 2024 را به عنوان آخرین تورنمنت مهم کریستیانو رونالدو در عرصه ملی پیش‌بینی کرد.

صادرات غیرنفتی ایران: نیروی محرکه اقتصاد در دوران تحریم‌ها

به گزارش شیش دنگ، در عرصه پر تلاطم تجارت جهانی، ایران با وجود تحریم‌های سنگین، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در منطقه حفظ کند. یکی از نمونه‌های بارز این موفقیت، افزایش چشمگیر صادر

بازار مسکن تهران در آتش: قیمت‌ها از کنترل خارج شده‌اند

به گزارش شیش دنگ، بازار مسکن تهران در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای بوده است. قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از مرز 85 میلیون تومان عبور کرده و این در حالی است که در دو ماه گذشته، قیمت‌ها

شکوه طبیعت در آبشار ایج، رامسر

در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های باشکوه رامسر، جاذبه‌ای طبیعی و کم‌نظیر به نام آبشار ایج یا "ده‌قلو" خودنمایی می‌کند. این آبشار زیبا که از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد، با طی مسی

شغل خرید و فروش املاک : تجارت املاک و مستغلات هنر ایجاد ثروت و امنیت در دنیای پویا

خرید و فروش ملک، فراتر از یک معامله ساده، هنری است که با درک عمیق از بازار، ذوق و سلیقه، و مهارت‌های ارتباطی بالا، به خلق ثروت و امنیت می‌انجامد. این حرفه، در عین پویایی و هیجان، نیازمند دانش و تجربه

معماری پایدار: تلفیق هنر، علم و مسئولیت در قبال زمین

در دنیایی که با چالش‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی روبروست، معماری پایدار به عنوان یک رویکرد نوآورانه و مسئولانه در طراحی و ساخت بناها ظهور کرده است. این مفهوم فراتر از صرفه‌جویی در انرژی و استفاده

جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، گنجینه‌ای ارزشمند از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. این استان با پیشینه‌ای غنی در تاریخ و فرهنگ ایران، مجموعه‌ای بی‌نظیر ا

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ (اولین وتنها مجری طرح مشاور آنلاین بصورت رسمی وقانونی در ایران)

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر دربین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر در بین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

روش کار مشاورین املاک در اروپا: نگاهی به تفاوت‌ها و مشترکات

مشاورین املاک در اروپا، نقشی کلیدی در بازار مسکن ایفا می‌کنند. با وجود تفاوت‌های فرهنگی و قانونی در کشورهای مختلف، می‌توان به مشترکات و روندهای کلی در روش کار آنها اشاره کرد.