فصل دوم: افسانه هایی دربارۀ پول - بخش اول

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

افسانه هایی دربارۀ پول 

قبل از توصیح قوانین پول باید دامنه ی تصورات غلط حقایق  نصفه نیمه و دروغ های صریح متعدد درباره ی این موضوع را روشن کنیم  اگر هر کدام از این ایده ها در گوشه های ذهنتان در کمین باشند. شاید  وسوسه تان کنند که وارد یک راه نامعتبر به سوی ثروت شوید که در  نهایت به بن بست میرسد. «برایان به این ایده های دروغین می گوید.  «افسانه های پول او ایده ی بنیادین هر کدام از این افسانه ها را توضیح خواهد داد بعد جزییات هر افسانه را به تفصیل بررسی می کند.

»دن«

«برایان» بیا این فصل را با بحث درباره ی ایده ی بنیادین اکثر  افسانه های مربوط به پول شروع کنیم یعنی ایده ی به دست آوردن چیزی  در ازای هیچ توضیح بده این ایده چطور قانون علمی علت و معلول را  نقض میکند و باعث میشود افراد سالها از عمرشان را روی جاده های دروغین ثروت تلف کنند که فقط به رویاهای نابود شده و حساب بانکی خالی منتهی میشوند.    

«برایان»

دلایل زیادی وجود دارد که مردم در تمام عمرشان فقیر می مانند. قانون باور» میگوید به هر چیزی که با تمام احساس تان باور داشته باشید به واقعیت شما تبدیل میشود. بسیاری از مردم چیزهایی را باور دارند که در ارتباط با پول کاملا غیر ممکن هستند. در داستان «آلیس در سرزمین عجایب» «الیس» به مد هنر» میگوید، احتمالا آن را باور نمی کنید. چون غیر ممکن است و مد هنر» می گوید «ه، من این توانایی را در خودم پرورش داده ام که هر روز قبل از صبحانه، دست کم دو  مورد غیر ممکن را باور کنم.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

شمار زیادی از مردم چیزهایی را باور دارند که اصلا حقیقت ندارند. جاش بیلینگز کمدین معروف میگفت چیزی که انسان از آن آگاهی دارد. به او اسیبی نمی رساند بلکه چیزی که میداند حقیقت ندارد، به او صدمه می زند این باور برای موفقیت مالی مهلک است.

دوست دارم صحبت هایم را با بزرگ ترین قانون شروع کنم که واقعا  همه ی اتفاقاتی را که برای شما می افتد تعیین میکند. سیصد و پنجاه سال قبل از میلاد مسیح «ارسطو» فیلسوف بزرگ اصل علیت ارسطویی را تبیین کرد که امروز ما به آن قانون علت و معلول می گوییم. در زمانی که همه به خدایان و معجزات و تقدیر و این طور چیزها باور داشتند. «ارسطو» می گفت نه ما در یک جهان منظم زندگی می کنیم که در آن همه چیز به دلیلی روی میدهد؛ برای هر معلولی علت یا علل خاصی وجود دارد. اگر میخواهید به معلول خاصی دست یابید. باید به  روشنی مشخص کنید که آن معلول چیست و بعد آن را ردگیری کنید  تا به علت های آن برسید.

بنابراین اگر میخواهید درآمدتان را دوبرابر کنید کسی را پیدا کنید که در همان حوزه دوبرابر شما به دست می آورد. بعد پیگیری کنید تا بفهمید آنها برای رسیدن به این جایگاه چه کار کرده اند. پی می برید. همه ی کسانی که امروز دوبرابر شما درآمد دارند زمانی در گذشته نصف  شما به دست می آوردند. بنابراین باید کارهای خاصی انجام داده باشند. اگر از آنها بپرسید به شما خواهند گفت. اگر شخصا آنها را  نمی شناسید، کتاب ها، مقاله ها و مصاحبه های شان را بخوانید؛ چون افرادی  که پول زیادی به دست می آورند با دست و دلبازی به شما خواهند گفت.  که چطور این کار را کرده اند. اگر بارها و بارها کارهای افراد موفق را تکرار  کنید، بر اساس قانون علت و معلول همان نتیجه را می گیرید.

ما در دنیایی زندگی میکنیم که تحت فرمانروایی قانون است، نه  احتمال این شانس نیست اتفاق نیست قانون علت و معلول می گوید  هر چیزی به دلیلی روی میدهد. هر معلولی علتی دارد. این قانون محکم  تقدیر انسان است که میگوید هر چیزی به دلیلی روی می دهد، خواه ما  بدانیم چیست خواه ندانیم این قانون است و به این معناست که شما می توانید کنترل آینده تان را به دست بگیرید.

هر معلول موفقیت یا شکست ثروت با فقر علت یا علت های  مشخصی دارد. هر کنش یا علنی نوعی معلول با پیامد دارد، چه بتوانیم  آن را ببینیم چه نتوانیم چه از آن خوشمان بیاید چه نیاید. «آیزاک  نیوتن که بزرگترین فیزیکدان تاریخ به شمار می آیند. به این پدیده  قانون کنش و واکنش می گویند. او می گفت برای هر کنشی واکنشی  برابر و در جهت مخالف وجود دارد و این قانون جهان است.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

در واقع اگر ارزش صرف کنید ارزش به دست می آورید، کنش و  واکنش اگر ارزش صرف نکنید، ارزش به دست نمی آورید. نمی توانید  قوانین طبیعیت را نقض کنید ناپلئون هیل نویسنده ی کتاب بیندیشید  و ثروتمند شوید گفته که هیچ وقت سعی نکنید قوانین طبیعت را نقض  کنید و انتظار برد داشته باشید. این دلیل اصلی موفقیت است.

قانون علت و معلول میگوید که همه ی دستاوردها، ثروت ها، شادی ها  کامیابی ها و موفقیت ها نتیجه با معلولهای مستقیم یا غیر مستقیم  کنش ها یا علتهای خاصی هستند. اول نایتینگل» می گفت کسی  جلوی بخاری خالی نمینشیند تا بگوید اول به من گرما بده بعدا  هیزم می گذارم بخاری این طور کار نمیکند. اول هیزم را در آن بگذارید.  بعد، گرما بگیرید اول بگذارید، بعدا بگیرید.

مثل این است که کشاورزی به مزرعه اش بگوید، به من محصول بده بعدا مقداری بذر میکارم جهان پر از کسانی ست که می گویند. «اگر می خواهند بیش تر کار کنم باید پول بیشتری به من بپردازند نه شما باید بیشتر کار کنید و بیشتر تولید کنید و بعد آنها پول بیش تری به شما پرداخت کنند. این گریز ناپذیر است که اگر شما این  کار را نکنید کسی دیگر جای تان را می گیرد.

این قانون یعنی اگر شما دید روشنی درباره ی معلول یا نتیجه ی دل خواهتان داشته باشید، احتمالا به آن دست پیدا خواهید کرد. می توانید. زندگی کسانی را که به هدف مشابهی رسیده اند مطالعه کنید و با انجام کارهایی که آنها انجام داده اند به همان نتایج دست پیدا کنید. من دوره های کسب وکار را در سراسر جهان تدریس میکنم. دوره ای به نام ام بی ای دو روزه و بعد دی پی ای یا دکترای مدیریت بازرگانی دوروزه و حالا دوره ای به نام باز آفرینی الگوی کسب و کار آموزش میدهم همه ی این ها روی اصول ثابت شده و مقرر مبتنی هستند که افراد در ساختن کسب و کارهای موفقیت آمیزشان کشف کرده اند. من مثل جانی اپلید» که دانه های سیب را می کاشت و باغهای سیب را از خود به جا می گذاشت به دور دنیا سفر می کنم افراد یک سال بعد پیش من می آیند و می گویند که کسب و کارشان را متحول کرده اند که دست از فلان کار کشیده اند و بهمان کار را شروع کرده اند. آنها قبلا درباره ی این موضوعات چیزی نشنیده بودند و حالا کسب و کارهایشان از این رو به آن رو شده است.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

گاهی افراد کسب و کارشان را پانصد درصد تغییر می دهند. تازگی ها در هلسینکی بودم مردی که سال قبل در سمینارم شرکت کرده بود. می گفت برگشته و کل مدل کسب و کارش را تغییر داده و ظرف دوازده ماه کسب و کارش را پنجاه برابر رشد داده است. آنها دیگر یک استارت آپ که با زحمت راه خودش را باز میکرد نبودند و به یکی از موفق ترین کسب و کارهای کشور تبدیل شده بودند. این یک دستاورد خارق العاده است. 

او از قانون علت و معلول استفاده میکرد علتهای معینی باعث این معلول می شوند. آنها قبلا این کارها را نمی کردند و متحیر بودند که  چرا به معلول های فروش و سود بیش تر نمی رسند. وقتی این علت ها را شناسایی و آنها را در زندگی و فعالیت های خودتان اجرا می کنید به همان نتایجی دست پیدا خواهید کرد که صدها هزار  فصل دو افسانه هایی درباره ی پول  و حتی میلیونها نفر به دست آورده اند. به علاوه نکته ی جالب دیگر این  است که در سال ۱۹۰۰ پنج هزار میلیونر در جهان وجود داشت. وقتی  در سال ۱۹۸۰، مطالعه درباره ی این موضوع را شروع کردم، یک میلیون  نفر میلیونر وجود داشت که اکثرا در آمریکا بودند تا سال ۲۰۰۰، این  تعداد به هفت میلیون نفر رسید امروز ده میلیون نفر میلیونر وجود دارد و  این رقم هر سال در حدود ده تا دوازده درصد بیش تر می شود. بنابراین  میلیون ها میلیون نفر کارشان را از صفر شروع کرده اند و با انجام کارهای  مشخصی به روشهای مشخص میلیونر شده اند.

اگر فقط یک نفر میلیونر شده بود میتوانستید بگویید یک اتفاق نادر است. اگر دو نفر میلیونر شده بودند. ممکن بود بگویید اتفاقی است؛ ولی اگر میلیونها و میلیونها نفر با هر گونه سابقه و محدودیت قابل تصور  میلیونر میشوند پس معلوم است قوانین و اصولی در کارند.

اگر بتوانید درباره ی کسانی که به هدف مشابهی دست پیدا کرده اند.  مطالعه کنید، به همان نتایج می رسید. اگر همان کارهایی را انجام دهید

که دیگران قبل از رسیدن به همان نتایج انجام داده اند. می توانید هر  مبلغ پولی را که واقعا میخواهید کسب کنید و اگر این کار را انجام  ندهید به پولی نمی رسید. موضوع به همین سادگی ست.

  

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

روستای رینه دماوند، نگینی در دامنه‌ی دماوند

در میان انبوه روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوای ایران، روستای رینه در استان مازندران، همچون نگینی درخشان بر دامنه‌ی قله‌ی دماوند می‌درخشد. این روستای کوهستانی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرساله

دکوراسیون داخلی تراس : خلق بهشت شخصی در خانه شما

تراس، گویی تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، می‌تواند به پناهگاهی دلنشین برای فرار از روزمرگی‌ها تبدیل شود. با کمی خلاقیت و ذوق هنری، می‌توان این فضای کوچک را به واحه‌ای آرامش‌بخش و زیبا تبدیل کرد. در این

دکوراسیون املاک: نکات کلیدی برای جذب مشتری و افزایش فروش

دکوراسیون داخلی دفتر املاک شما نقشی اساسی در جذب مشتری، ایجاد حس اعتماد و حرفه ای بودن، و در نهایت افزایش فروش شما دارد. در این مقاله، به بررسی برخی از نکات کلیدی در مورد دکوراسیون املاک می پردازیم:

املاک نوشهر، نگین مازندران: سفری به دنیای املاک رویایی

نوشهر، عروس شهرهای شمالی ایران، با جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و آب و هوای دل‌انگیز، همواره مقصدی ایده‌آل برای مسافران و سرمایه‌گذاران بوده است. از جنگل‌های انبوه و سواحل نیلگون گرفته تا کوه‌های سر به فلک

املاک تهران: سفری در پایتخت پررونق ایران

بازار املاک تهران، قلب تپنده اقتصاد مسکن ایران، همواره در حال نوسان و تحول بوده است. این کلان‌شهر با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی فراوان، مقصدی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و سکونت محسوب می‌شود. در

باغ قصر دشت شیراز: نگینی در دل شهر گل‌ها

باغ قصر دشت، که در غرب شهر شیراز واقع شده، یکی از زیباترین و سرسبزترین بوستان‌های این شهر تاریخی است. این باغ با قدمتی که به دوران صفویه می‌رسد، در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده و از جمله

آگهی‌های فروش ملک : در جستجوی خانه رویایی: راهنمای جامع

خرید ملک یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. یافتن خانه‌ای که تمام نیازها و خواسته‌های شما را برآورده کند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این میان، آگهی‌های فروش ملک نقش مهمی در راهنمایی شما برا

خرید خانه : وضعیت فعلی بازار مسکن: نبرد بین عرضه و تقاضا

بازار مسکن در حال حاضر در وضعیتی متزلزل قرار دارد. از یک سو، تقاضا برای مسکن به دلیل عوامل متعددی از جمله رشد جمعیت، افزایش درآمد و نرخ پایین وام مسکن همچنان قوی است. از سوی دیگر، عرضه مسکن به دلیل کم

خریدار ملک تجاری: راهنمای جامع سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

خرید ملک تجاری می‌تواند سرمایه‌گذاری سودآوری باشد، اما به تحقیق، برنامه‌ریزی و تخصص نیاز دارد. این مقاله راهنمای جامعی برای خریداران ملک تجاری، از جمله موارد زیر است:

چگونه خانه خود را به سرعت بفروشیم: راهنمای جامع

فروش خانه می‌تواند فرآیندی پراسترس و زمان‌بر باشد، به خصوص اگر عجله داشته باشید. با این حال، با کمی برنامه‌ریزی و تلاش، می‌توانید خانه خود را به سرعت و به قیمتی مطلوب بفروشید.

فروش خانه در یزد: نکاتی برای یک معامله موفق

یزد، شهر کویری ایران، با معماری سنتی و جاذبه‌های تاریخی، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. این امر، تقاضا برای خرید خانه در این شهر را نیز افزایش داده است. اگر قصد فروش خانه در یزد را دارید

کشور کلمبیا: دروازه آمریکای جنوبی

کلمبیا، کشوری که در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده، بهشتی از تنوع زیستی، فرهنگی و تاریخی است. این کشور با لقب "دروازه آمریکای جنوبی" شناخته می‌شود، زیرا نقطه اتصال این قاره به آمریکای مرکزی و شمالی