فصل دوم: افسانه هایی دربارۀ پول - بخش هفتم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

 »دن«

«برایان میدانم که تو طرفدار این رند نویسنده و متفکر هستی  این عبارت از او نقل شده سائلین دنبال کسب پول هستند، ولی معمولا پول دیگران با این پیش زمینه بیایید درباره ی افسانه ی شماره ی دو بحث کنیم ثروتمندان وقتشان را صرف فکر کردن به راه های کب پول می کنند. توضیح دهید چرا این مطلب درست نیست، چون اکثریت ثروتمندان امروزی وقتشان را صرف پیدا کردن راههای خلق ارزش یا ثروت میکنند پول در واقع محصول فرعی است به نقطه ی کانونی شهروند سازنده دنبال افزودن ارزش به وسیله ی کار سازنده اختراعی جدید با کسب و کار جدیدی است که ارزش ویژه را به شکل حقوق دارایی مشرقی و... ایجاد کند. این موضوع چگونه با قانون علت و معلول مطابقت می کند؟

«برایان»

این ایده که ثروتمندان همیشه درباره ی به دست آوردن پول فکر می کنند، درست نیست. مهم ترین اصل در زندگی انسان، اصل خدمات است. اول نایتینگل میگوید پاداشهای شما همیشه با ارزش خدماتتان به دیگران برابر است. سوالی که باید هر روز بپرسید این است. من امروز برای افزایش ارزش خدماتم به دیگران چه کار می توانم انجام دهم؟

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

به تعالیم عیسی مسیح و پیامبران بزرگ دیگر رجوع کنید. آنها باید به خدمت کردن به دیگران و خدمت رسانی به کم اقبالها بپردازند. نکته ی شگفت انگیز این است که ما انسانها در دی ان ایمان به طرز منحصر به فردی طراحی شده ایم تا بزرگ ترین شادی مان نتیجه ی خدمت کردن به دیگران باشد.

با پسرم و همسرش که دو دختر کوچک دارند شام می خوردیم. پسرم پدری فوق العاده و همسرش مادر بسیار خوبی ست. دختران کوچک آن ها کاملا خوشحال اند. همه ی فکر و ذکر این پدرومادر این است که کاری برای فرزندانشان انجام دهند فرزند داشتن و مراقبت از آنها یکی از بزرگ ترین شادیهای آدم است مردم میگویند. «اوه، بچه ها در فلان سن و بهمان سن وحشتناک انده بچه ها هیچ وقت وحشتناک نیستند. بچه داشتن و مراقبت از آنها چنان لذتی به ما می دهد که  کل زندگی مان را وقف آنها میکنیم حتی وقتی بزرگ می شوند. قدر ناشناسی شان را تحمل خواهیم کرد.

مردها به طور میانگین هشت سال کم تر از زنان عمر می کنند. چون خودشان را از کار زیاد می کشند که خانواده شان را تامین کنند. خدمت کردن به خانواده باعث خوشحالی مردان می شود تا جایی که مایل اند بدون هیچ توجیهی زحمت زیادی برای آنها بکشد.

خدمت کردن امری حیاتی ست. البته ثروتمندان افراد موفق میخواهند پول زیادی به دست آورند ولی پول راهی ست برای این که ارزیابی کند آیا واقعا به مردم خدمت میکنند بیانه پول راهی ست. که بسنجید کاری که میکنید به درد میخورد و سودآور هست یا نه پول راهی است که بازار و طبیعت به وسیله ی آن به شما بگویند که این مصرف ارزشمند وقت و تلاش است. خیلی ها این مطالب را درک نمی کنند. اما خدمت کردن چیزی ست که مردم دنبالش می گردند. در مسافرت هایم همیشه دنبال محصولات و خدماتی هستم که واقعا به مردم کمک کنند.

بیایید به «جان دی راکفلر برگردیم جان دی را کفتر آدم کم دل و جرانی بود. کارش را با کارمندی در پایین ترین سطح یک شرکت با ۳٫۷۵ دلار در هفته آغاز کرد هفته ای ۱٫۷۵ دلار به خیریه می داد زندگی اش را این طور شروع کرد نیمی از درآمدش را به خیریه می داد و بعد، کمی پس انداز کرد. همیشه دنبال راه هایی می گشت که به دیگران خدمت کند. مردم از چراغ های نفتی استفاده میکردند. او یکی از نخستین کسانی بود که راه هایی برای تولید نفت سفید پیدا کرد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله نیاوران تهران

 

بعدا وقتی موتور احتراقی و خودروها پیشرفت کردند، او کلا روی خدمت کردن به مردم متمرکز شد و محصولات مورد نیاز مردم را برای بهبود زندگی به قیمت پایین تر در اختیارشان می گذاشت. او صاحب همه چیز بود از میدانهای نفتی و پمپهای استخراج گرفته تا خطوط لوله و راه آهن و پالایشگاه و پمپ بنزین تا بتواند بدون پرداختن پول به واسطه ها قیمت ها را پایین نگه دارد که هر چه بیشتر و با قیمت کم تر به مردم خدمات رسانی کند. هنری فورد را ببینید. هنری فورد دنیای تولید صنعتی را متحول کرد. وقتی افراد تولید را به طور تیمی انجام میدادند. ساختن یک خودرو سیصدت ساعت طول می کشید، چون یک تیم همه ی کارها را می کرد. «فورد» با همکاری مهندسانش خط تولید را توسعه داد و آنها توانستند با چنان سرعتی خودروها را تولید کنند که هر دستگاه به جای سه هزار دلار به سیصد دلار فروخته می شد.

در واقع مردان کارگری که خودروها را می ساختند و اساسا از پایین ترین افشار جامعه ی آن زمان بودند میتوانستند محصول ساخت خودشان را بخرند. «هنری فورد کل دنیا را متحول کرد و این بزرگ ترین مایه شادمانی او بود. او با قرار دادن خودروها در دسترس همگان همان کاری که قبلا کسی انجام نداده بود توانست در اوج قدرت به جایگاه ثروتمندترین مرد جهان نزدیک شود.

خرید خودرو فقط مختص ثروتمندان و کسانی بود که می توانستند ارزش درآمد متوسط دو یا سه سال کارگران معمولی را هزینه کنند. ولی حالا فرد معمولی میتوانست خودرو بخرد و بعد کسی ایده ی پیش قسط و شرایط پرداخت را مطرح کرد در این صورت کارگران می توانستند با یک پیش قسط اندک خودرو بخرند و ظرف سه سال تسویه اش کنند. این ایده همه چیز را دگرگون کرد.

اجازه دهید نگاهی به سیرز روباک بیندازیم که یکی از بزرگ ترین خرده فروشان در تاریخ جهان شد. چون ضمانت برگشت پول بی قید و شرط را مطرح کرد. هیچ کس قبلا در تاریخ چنین کاری نکرده بود. به او می گفتند نمی تواند این کار را انجام دهد. سیرز» می گفت «مردمی که به آنها خدمت میکنم آدمهای خوبی هستند و اگر یکی از محصولات کاتالوگ مان را به آنها بفروشیم تنها دلیلی که آن را مرجوع می کنند. این است که چیزی که فکر میکردند و سفارش دادند، نیست. اندازه اش اشتباه است رنگ اشتباهی برای آنها فرستاده ایم با چیزی دیگر می خواهیم ضمانت بی قید و شرط را به آنها پیشنهاد دهیم. معلوم شد کم تر از پنج درصد از خریداران درخواست برگشت وجه شان را می کردند. آن ها درخواست میدادند که کالای خریداری شده را عوض کنند؛ ۹۹٫۹  درصد می گفتند میتوانم با رنگ دیگر با سایز دیگر عوضش کنم؟« یرز روباک» پیشرفت کرد و به یکی از سودده ترین خرده فروشان تاریخ تبدیل شد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

به والمارت امروز نگاه کنید واقعا والمارت را دوست دارم. چند سالی برای آنها کار کردم و در یکی از همایشهایشان سخنرانی کردم سمیناری یک روزه را برای یکی از بخشهای آنها برگزار کردم وسط همایش سالانه شان در سنت لوییس تعداد کارمندانشان در آن جا بالغ بر بیست و پنج هزار نفر بود برای دوهزار مدیر سخنرانی می کردم که رئيس والمارت وارد شد و همه ساکت شدند.

او وارد شد و پنج دقیقه سخنرانی کرد گفت ما در والمارت فلسفه ی بسیار ساده ای داریم ما نماینده ی کسانی هستیم که تا پایان ماه چیزی از حقوق شان باقی نمی ماند پول اضافه ای ندارند و نمی توانند چیز اشتباهی بخرند وظیفه ی ما این است که با استفاده از قدرت خریدمان بهترین مجموعه ی محصولات را با نازل ترین قیمت به آنها بفروشیم و بعد هر چیزی را که می فروشیم بدون قید و شرط ضمانت کنیم تا کسی گرفتار محصول یا پرداخت پول بیشتر برای محصول در جایی دیگر نشود. وظیفه ی ما این است که به مشتریانمان کمک کنیم کیفیت و استاندارد زندگیشان را بالا ببرند تا چیزی را که برای خانواده شان نیاز دارند و می خواهند به مقدار بیش تری بخرند.

همین حرف ها را زد ولی با چنان شور و اشتیاقی که حاضران ایستادند دست زدند چون این فلسفه ی والمارت است ما خدمت گزار مشتری هستیم تک تک کارهایی که میکنیم برای پایین آوردن قیمت است. تا مشتری های ما بتوانند آن چه را برای بهبود کیفیت زندگی شان نیاز دارند، به مقدار هر چه بیش تری بخرند.

به والمارت و یازده هزار فروشگاهش نگاه کنید موفق ترین عملیات خرده فروشی تاریخ را دارد. همه ی کارکنان والمارت مشفقانه به دیگران خدمت می کنند. در ضمن امروز ارزش ثروت خانواده ی «والتون» حدود صد و چهل و نه میلیارد دلار است؛ چون سم والتون پیش از مرگش کل میرانش را تقسیم کرد. اگر فقط خانواده ی سم والتون» را در نظر بگیرید به دلیل نظام اخلاقی فوق العاده ی خدمت گزاری صد در صد گروتمندترین خانواده ی جهان است.

این شیوه ی تفکر ثروتمندان است. وقتی ثروتمندان به هتل توسعه املاک و مستغلات فروشگاه سهام با محصولی فکر می کنند، همیشه دنبال راهی برای تولید محصول یا خدماتی میگردند که به مردم برای بهبود کیفیت زندگی شان کمک کنند. این چیزی است که همیشه به آن فکر می کنند. این چیزی است که هیجان زده شان می کند و این است که به خاطرش پاداش می گیرند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر