فصل سوم: فروش موفق - بخش دوم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است.

اهمیت شور و اشتیاق در فروش

تقویت انگیزۀ فروشنده پیش از مهارت یافتن در شگردهای هر شغلی باید انگیزۀ کافی برای پیگیری آن شغل داشته باشیم و به اعضای تیم و همکاران خود هم انگیزۀ لازم را بدهیم؛ در مورد فروش هم انگیزه دادن به اعضای تیم، فروش بخشی جدایی‌ناپذیر از روند فروش است. این موضوع دو دلیل دارد:

1. به دلیل فعالیت‌هایی که فروشنده انجام داده است: فروشندگان مدام با مشتریان تماس سرد (تماس بدون دعوت یا هماهنگی قبلی با مشتری) می‌گیرند؛ گزارش تهیه کنند مشتریان بالقوه می‌یابند به گردهمایی‌های مرتبط با فروش می‌روند فهرست تماس تهیه کنند و چنین فهرست‌هایی را مقایسه کرده و درآمد کسب می‌کنند از طرف دیگر برقراری ارتباط با مشتری و رقابت با سایر رقبا کاری اعصاب‌خرد‌کن است؛ بنابراین هر فروشنده‌ای به‌طور مداوم نیاز به کسب انگیزه دارد.

۲. به دلیل فعالیت‌هایی که فروشنده انجام نداده است یک فروشنده باید همیشه از خود کارایی خوبی نشان دهد؛ ولی این موضوع همیشه امکان‌پذیر نیست. در قالب یک مدیر فروش باید همیشه به مشکلات و مسائل فروشندگان گوش فرا داد و بررسی کرد که یک فروشنده برای رسیدن به هدف‌های مورد نظر به چه چیزهایی احتیاج دارد؛ اما موضوع انگیزه بخشیدن به فروشنده.

 

مشاهده کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت

 

۱. شفافیت و ایجاد اطمینان

ابتدا باید اعضای تیم فروشتان به شما که مدیر آن‌ها هستید اعتماد داشته باشند. سعی کنید با فراگرفتن «هنر گوش دادن» در بخش‌های که در مورد خودتان حس می‌کنید روی کاغذ بنویسید. مسائل‌تان را نوشته و برای آن‌ها راه‌حل جست‌وجو کنید.

۲. بازخورد

در زمان درست بعد از ایجاد اعتماد بین شما به عنوان (مدیر فروش) و فروشندگان‌تان باید به موقع به اظهارات آن‌ها بازخورد بدهید. این کار علاوه بر کمک به فروشنده باعث می‌شود که او حس کند که شما خواهان پیشرفت وی در زمینۀ کاری خودش نیز هستید. دیدار با هم‌رده‌ها و همسالان چه یک مدیر فروش باشید و چه یک فروشنده سعی کنید با مدیران فروش یا فروشندگان دیگر در،جلسات، گردهمایی‌ها و سایر فرصت‌ها دیدار و گفت‌وگو کنید.

۴. دادن جایزه

اگر یک فروشندۀ تنها هستید باز هم وقت‌هایی که کار فروش خود را به خوبی انجام داده‌اید، جایزه‌ای (هرچند کوچک) برای خود در نظر بگیرید.

۵. تعیین اهداف واقعی

یک فروشنده همیشه در معرض خطر افت کاری قرار دارد چون همواره از او انتظار می‌رود که بدون وقفه بفروشد. در قالب مدیر فروش و یا فروشندۀ واحد، شاید هدف‌های مشخصی برای انجام فروش در بازۀ زمانی مشخصی تعیین کنید ولی رسیدن به آن هدف کار آسانی نباشد.

 

تحلیل فضای رقابتی موجود

شرکت زمانی که ارزش اقتصادی بیش‌تری نسبت به رقبایش خلق می‌کند دارای مزایای رقابتی است. ارزش اقتصادی تفاوت میان منافع درک شده دریافتی توسط مشتریان و هزینۀ کل تولید و فروش کالا و خدمات است. این تعاریف بسیار ساده هستند اما همواره به صورت مستقیم و به راحتی قابل ارزیابی نیستند. مثلاً، مزایای محصولات یا خدمات شرکت همواره توسط خریداران ادراک می‌شود و ادراک و فهم خریداران به سادگی قابل ارزیابی نیست. همچنین هزینۀ کل مربوط به تولید یک محصول یا خدمت ممکن است همواره به راحتی قابل تشخیص نباشد. با وجود این چالش‌های واقعی، به منظور ارزیابی مزایای رقابتی شرکت دو رویکرد ظهور پیدا می‌کند اولین رویکرد برآورد مزایای رقابتی با بررسی عملکرد حسابداری و دومین رویکرد تحلیل عملکرد اقتصادی شرکت است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

مشاهده سریع آگهی‌های فروش املاک شهر شیراز

 

 

- سنجش حسابداری مزیت رقابتی

اندازه‌گیری مزایای رقابتی یک شرکت با استفاده از اطلاعات حسابداری از طریق صورت‌های سود و زیان و ترازنامه است. این صورت‌ها به نوبۀ خود به کمک استانداردها و اصول پذیرفته شده حسابداری تهیه می‌شوند کاربرد این استانداردها و اصول مقایسه عملکرد حسابداری یک شرکت را با دیگر شرکت‌ها ممکن می‌سازد، حتی اگر این شرکت‌ها در صنایع متفاوتی باشند؛ اما می‌بایست توجه داشت که، همیشه این استانداردها و اصول در ارائه صورت‌های حسابداری شرکت‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و شرکت‌های مختلف از اصول و استانداردهای مختلفی برای تهیه اسناد حسابداری خود استفاده می‌کنند که مقایسه عملکرد حسابداری شرکت‌ها را دشوار می‌کند. همان‌طور که در چشم‌انداز جهانی مطرح شده است این مسائل می‌توانند در مواردی که می‌خواهیم عملکرد شرکت‌ها را در کشورهای مختلف مقایسه کنیم، به چالشی عمده مبدل شوند. بررسی نسبت‌های حسابداری یکی از راه‌های اندازه‌گیری حسابداری مزیت رقابتی شرکت است. نسبت‌های حسابداری اعدادی هستند که از صورت‌های مالی شرکت گرفته و به شکلی دستکاری می‌شوند تا جنبه‌های گوناگون عملکرد شرکت را نشان دهند. بعضی از این نسبت‌ها که می‌توانند برای مشخص کردن عملکرد شرکت مورد استفاده قرار گیرند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب فروش

 

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف