فصل دوم: اصول پایۀ مذاکره - بخش سوم

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم شیرین و شیرین تر میشود و هر لحظه خودم را خوشبخت تر احساس میکنم؛ چرا که توانسته ام کتاب دیگری را تقدیم فارسی زبانان کنم از آنجا که کسب دانش و مهارت و همین طور تجربه به سایر اساتید جهت هر چه بهتر شدن کسب و کارها و همچنین ارتباط میان انسانها با اهمیت به نظر میرسد و چه راهی زیباتر از مطالعه و آشنایی با این افکار مخصوصاً هنر جذاب مذاکره با هر فرد و هر سن و هر ملیتی که بی شک اولین مهارت مورد نیاز هر کسب و کار و همچنین هر رابطه ای می باشد.

اصول پایۀ مذاکره

بخش سوم

 

در مذاکرات املاک ­ومستغلات، انصاف معمولاً بلافاصله خود را نمایش می‌دهد. فروشندگانی که چهل سال پیش با پول اندکی خانه‌های خود را خریداری کرده‌اند، امروز می‌خواهند آن ملک را به قیمت منصفانه‌ای به فروش برسانند. این کاملاً مشروع است؛ زیرا مبلغ پرداختی توسط یکی از طرفین برای این ملک، ارتباطی با ارزش فعلی ملک ندارد.

 

مشاهده کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت

 

و هدف اصلی خریداران املاک، پرداخت یک مبلغ منصفانه است، که مبنای آن معمولاً ارزش بازار آن ملک است. آن‌ها از ارائه‌ی پیشنهادهای بالاتر و یا پرداخت مبالغ بالاتری در مقایسه با ارزش بازار نفرت دارند. در اصل، هدف بیشتر خریداران، خرید املاک پایین‌تر از ارزش بازار است. من عمداً خریدارانی که فکر می‌کنند می‌توانند ملکی را به قیمتی پایین‌تر از ارزش بازاری آن خریداری کنند، حذف می‌کنم. در حالیکه این خیلی خارق‌العاده است، ولی غیرواقع‌گرایانه است و معمولاً این خریداران، زمان، انرژی و تلاش زیادی را برای دستیابی به این هدف به هدر می‌دهند.

در نهایت، برخی از سرمایه‌گذاران املاک، به دنبال پرداخت مبلغ منصفانه‌ای هستند تا بتوانند در آینده از آن درآمدزایی کنند. و دیگر سرمایه‌گذاران ملکی نیز می‌خواهند مبلغی پایین‌تر از قیمت بازار را پرداخت کنند تا بتوانند املاک خود را بهبود ببخشند. این به آن معناست که آن‌ها در نوسازی املاک خود سرمایه‌گذاری می‌کنند که معمولاً با نام بازسازی و فروش مجدد و یا ارتقاء ملک برای افزایش پتانسیل درآمدی شناخته می‌شود. واژگان متعددی برای توصیف این مفهوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی یکی از ویژگی‌های بارز سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی املاک، به افزایش ارزشی که سودآور است، بستگی دارد.

دانش و آگاهی مناسب از طرف دیگر مذاکره به اندازه‌ی دانش و آگاهی در رابطه با خود اهمیت دارد. در صورت فقدان هر یک از این آگاهی­ها در مذاکره، شروع خوبی را تجربه نخواهیم کرد و پایان مذاکره نیز چندان خوشایند نخواهد بود. به این ترتیب، اگر شما عجله دارید، و یا ذهن شما آشفته است، یعنی تمرکز ندارید و یا اینکه سریع طعمه‌ی فرصت­طلبان می‌شوید، ممکن است به نشانه‌ها‌ی مهم توجهی نکنید و یا آن‌ها را اشتباهی به جای چیز دیگری بگیرید، پایه و اساس ناامنی را تجربه کنید و نتوانید معاملات خود را به سرانجام برسانید.

زمانی که شما به اندازه‌ی کافی تمرکز دارید، آماده هستید، متوجه هستید، صبور و انعطاف‌پذیر هستید، نسبت به فرصت‌های غیرمنتظره که در تمامی مذاکرات با آن‌ها روبرو هستیم، گشاده‌روتر هستید. و زمانی که این فرصت‌ها در پیش شما رخ نمایان می‌کنند، می­توانید از آن‌ها بهره‌ی کافی را ببرید.

بگذارید تا به طور مختصر در رابطه با ضرب‌المثل «زمان یکی از ضروریات کار است» صحبت کنیم. زمان و کارکردهای به هنگام و به موقع از جمله اجزای ضروری هر پیمان و یا قراردادی هستند که یکی از اجزای تأثیرگذار در تعریف مذاکرت موفقیت­ آمیز به شمار می‌روند. هر یک از طرفین مذاکره زمان‌بندی خودش را دارد، اگرچه مذاکره و توافق‌ها معمولاً بازه­های زمانی سخت‌گیرانه‌ی خود را دارند. ممکن است طرف دیگر مذاکره بخواهد با بی­صبری و عجله کردن و یا بیش­ازحد کند عمل کردن و منتظر گذاردن شما، زمان‌بندی مذاکرات را با اشکال مواجه کند. با وجود آگاهی از این کار عامدانه، باید صبور بمانید و اصلاً مهم نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

ضرب‌الاجل‌های مذاکره و ضرب‌الاجل‌های قراردادی، زمان‌بندی را بر ما تحمیل می‌کنند که بر روی همه‌ی طرفین مذاکره تأثیرگذار خواهد بود. این ضرب‌الاجل‌ها هر دو طرف را تحت­فشار می‌گذارند. زمانی که به دلیل عدم زمان کافی و یا تأخیر بیش ­ازحد، بر یکی از طرفین فشاری وارد می‌شود، اشکالاتی بروز پیدا خواهند کرد. ولی این موضوع به سرعت و به طور ناگهانی قابل تغییر است و مذاکراتی که با تأخیر روبرو هستند، در نهایت سرعت بالایی را تجربه خواهند کرد. بهترین اقدام در این مواقع، آمادگی و برنامه­ریزی برای شرایط پیش­رو است.

همان‌طور که می‌بینید، مذاکره یک هنر و در عین حال یک دانش است. عملکردی است که نیازمند اصلاح، توجه، علاقمندی و تعهد دائمی و پیوسته است. عملکردی است برای تبدیل شدن به یک متقاعدکننده‌ی ماهر. روشی است که سبک مذاکره‌ی طبیعی یک شخص را اهرم می‌کند، یعنی همان روحیه‌ی همکاری در میان طرفین، صحنه را هدایت می‌کند و موقعیت‌ها و افراد دشوار را مدیریت می‌کند.

مذاکره به معنای دست‌کاری نیست. در حالیکه برخی از طرفین و افراد، دیگران را تحت­کنترل خود می‌گیرند، که معمولاً با استفاده از تاکتیک‌های کوتاه­مدت طراحی شده این کار را انجام می‌دهند که برخی اوقات با دروغ و فریب­کاری همراه است، این دست­کاری باعث می‌شود تا آتش آن گریبانگیر خود طرف دروغگو شود. هم‌چنین این کار غیر­صادقانه، غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است.

شما قطعاً باید به قول­وقرارهای خود پایبند باشید. شما باید به تعهدات و وعده‌های خود متعهد باشید. اگر این‌طور باشید، قطعاً شهرت مثبتی را برای خود دست ­وپا می‌کنید و اگر این طور نباشید، شهرت شما منفی خواهد بود. در هر حالت، نحوه‌ی رفتار شما با طرف دیگر مذاکره در همه ‌جا زبانزد عام­ و خاص خواهد شد. اگرچه ممکن است از نحوه‌ی ادراک دیگران در رابطه با شما و کسب‌و‌کار شما آگاهی نداشته باشید، ولی این شهرت با شما و فعالیت شما باقی خواهد ماند. در حقیقت، این شهرت، خواه مثبت و یا منفی بر روی کسب‌و‌کار شما تأثیرگذار است و اگر این تأثیر به صورت آنی نباشد، قطعاً در آینده خود را نشان خواهد داد. شما باید همیشه از این موضوع آگاهی داشته باشید.

این نکته تا حدی مهم است که باید پیش از آمدن بر سر میز مذاکره با طرف دیگر مدنظر قرار بگیرد. این عملاً به معنای شناخت طرف دیگر مذاکره، خواسته‌های آن‌ها، الزامات و نیازهای آن‌هاست. بله، این ممکن است در تضاد با ذهنیات شما باشد، ولی در صورتی که به صورت اصیل، مشارکتی و با یک ذهن مبتدی از آن استفاده شود، خیلی مثمر­ثمر خواهد بود.

این نکته را همواره در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به خاطر بسپارید. اگر می‌خواهید پول دربیاورید، باید این نکته را اول از همه به خاطر بسپارید، اول از همه آن را انجام دهید و اولین چیزی باشد که به آن توجه می‌کنید. اصلاً نباید نگران تمسخر دیگران باشید. معامله با دیگران تحت هر نرخی کار نادرست و ناشایستی است.

معامله‌ای که من در آن نقش خریدار را ایفا کردم، برخی از این نکات را به خوبی نمایش می‌دهد.

 

مشاهده توضیحات وخرید کتاب هنر ودانش مذاکره

 

چندین سال قبل، یک زوج میان‌سال متخصص، با معرفی دیگران نزد من آمدند. این زوج خیلی دوست ‌داشتنی بودند. آن‌ها می‌دانستند که دقیقاً چه چیزی می‌خواهند. ما نیز همین نکته را مدنظر قرار دادیم و بعد از مدت زمان کوتاهی توانستیم ملک مدنظر و ایده‌آل آن‌ها را پیدا کنیم. این ملک، یک ملک مشاع به سبک ادواردی بود در حالیکه تزئینات و نمای کاملاً مدرنی داشت و در یک موقعیت مکانی بسیار عالی قرار گرفته بود. علی­رغم تمامی این موارد، شکل این ساختمان خیلی عالی بود و فروشنده نیز خیلی با­انگیزه بود. بعد از انجام وظیفه‌ی خود، آن‌ها قرارداد خرید این ملک به ارزش تقریبی 2 میلیون دلار را امضاء کردند.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

همه چیز درباره کشور زیبای قبرس شمالی

نرخ مسکن در قبرس شمالی متناسب با انواع ملک‌ها و مناطق مختلف شهری متغیر است. اما به طور کلی، دسترسی به مسکن در قبرس شمالی به دلیل وضعیت جغرافیایی و اقتصادی منطقه معقول و قابل دسترس است. قیمت‌ها معمولاً

رشد 15.5 درصدی تجارت ایران و انگلیس در سال 2023؛ تبادلی به ارزش 423 میلیون پوند

در دنیایی که شاهد تحولات و چالش‌های سیاسی متعددی است، خبر از رونق تجارت بین دو کشور می‌تواند گامی مثبت به سوی ثبات و همکاری تلقی شود. روابط تجاری ایران و انگلیس در سال 2023 نمونه‌ای از این دست است. عل

تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم: واکاوی آماری و چالش‌های پیش رو

در ماه‌های اخیر، بحث‌های داغی پیرامون تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم درگرفته است. برخی از آمارها از رشد چشمگیر و مثبت شدن تراز تجاری حکایت دارند، در حالی که برخی دیگر از کاهش صادرات غیرنفتی و افزایش

کلیپ معرفی ریوریا ، ارزنده ترین جامعه مسکونی قلب دبی

از زنده بودن لذت ببر،این جشنی برای روح توست. این اثر از منطقه ساحلی جنوب فرانسه الهام گرفته شده است و به هنر معماری محدود نمی شود، از کانال پرجنب‌وجوش گرفته تا بوتیک‌ها ، غذاخوری‌های زیبا و فروشگاه

تویوتا در روسیه جای خود را به اوروس لوکس داد: تحولی در صنعت خودروسازی روسیه

سن پترزبورگ، روسیه - در پی خروج تویوتا از بازار روسیه در سال 2022 به دلیل تحریم‌های غرب، سرنوشت کارخانه این شرکت در سن پترزبورگ در هاله‌ای از ابهام بود. اما سرانجام، این کارخانه به اوروس، سازنده خودرو

رشد دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سال 2024!

در دنیایی که تحولات سیاسی همواره بر روابط اقتصادی سایه می‌افکنند، خبر افزایش دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سه ماهه نخست سال 2024، نویدبخش تحولات مثبت و گامی مهم در جهت رونق مبادلات تجاری بین دو کش

استان سیستان و بلوچستان، مهد شور و زندگی

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های ایران است که در شرق کشور واقع شده است.

استان کرمانشاه، استان بهرام چهارم (پادشاه ساسانی)

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی ایران است و در منطقه‌ای به همان نام واقع شده است. این استان مرزی است و با عراق، مرزی طولانی دارد. تاریخچه ی استان کرمانشاه به دوران باستانی بازمی‌گردد و با توجه به

استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران

استان همدان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور واقع شده است. این استان از شمال با استان زنجان، از شرق با استان قزوین، از جنوب با استان مرکزی و استان لرستان، و از غرب با استان کرمانشاه هم ‌مرز اس

انقلابی در خانه‌دار شدن ایرانیان: وعده‌های رییسی در قم و گام‌هایی در مسیر تحقق

رئیس جمهور در سفری دو روزه به استان قم، نویدبخش خبرهای مسرت‌بخش برای خانه‌دار شدن ایرانیان بود. اختصاص 100 هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن، اتمام 240 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره، ساخت 71 هزار واحد م

استان لرستان، سرزمین گیسوان آبی

استان لرستان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور قرار دارد. این استان از شمال با استان همدان، از شرق با استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب با استان کهگیلویه و بویراحمد و از غرب با استان کرمانشاه ه

غرق شدن در دریای بدهی: رکورد جدید 315 تریلیون دلاری برای بدهی جهانی!

اقتصاد جهانی در آستانه غرق شدن در دریای بدهی؟ آمارها نشان می‌دهد که بدهی جهانی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این مقاله، به بررسی این موضوع و پیامدهای آن می‌پردازیم.