فصل سوم: علم خرج کردن - بخش سوم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

 

این یکی از راه های فوق العاده ی خرج کردن برای اقدام مهمی است که بازده هم دارد.

اگر کسی برای ثروت اندوزی جدی باشد ممکن است کدام گروه ها را برای خرج کردن پولش در نظر بگیرد، ادامه ی تحصیل، تجهیزات با کیفیت کسب و کار برای افزایش کارایی و...؟

«برایان»

این قانون اول تاینینگل است. سه درصد از درآمدتان را برای خودتان سرمایه گذاری کنید و مهارتهای تان را بهبود دهید. من به محض شنیدن این جمله شروع به تمرین آن کردم و حالا میگویم برای مبلغی که خرج پرورش مهارتهای تان میکنید هیچ حدی وجود ندارد.

بعضی سالها من هزاران دلار خرج میکردم دوره ی دو ساله ی ام‌بی‌ای را در دانشگاه گذراندم که چند هزار دلار هزینه داشت، ولی سرمایه گذاری فوق العاده ای بود.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

تازگی ها آقای محترمی پیش من آمد و گفت «حدود هشت سال پیش به سمینار شما آمدم و شما قانون سه درصد را آموزش دادید که می گفت سه درصد از درآمدتان را روی خودتان سرمایه گذاری کنید». او در آن زمان در خانه ای با مادرش زندگی میکرد. سالی بیست هزار دلار درآمد و خودرویی قدیمی داشت.

من گفتم سه درصد از بیست هزار دلار میشود ششصد دلار» او دو مورد از برنامه های صوتی شرکت هایتینگل کونانت و چند کتاب خرید و در یک سمینار شرکت کرد در آن سال درآمد او از بیست هزار دلار به سی هزار دلار رسید که افزایشی پنجاه درصدی است که من گفته بودم اتفاق می افتد. او گفت این افزایش درآمد را مستقیما به آموخته هایش از این برنامه ها ربط می دهد.

بنابراین حالا سی هزار دلار درآمد دارد و سه درصد آن می شود نهصد دلار سال بعد نهصد دلار خرج کرد و درآمدش به پنجاه هزار دلار رسید. سال بعد دوباره هزار و پانصد دلار خرج کرد و درآمدش به هشتاد هزار دلار رسید. متوجه شد این روش واقعا موثر است. پس سه درصد را به پنج درصد افزایش داد و در آن سال در آمدش تقریبا دوبرابر شد. بنابراین تصمیم گرفت به این کار ادامه دهد. در سال پنجم ده درصد از درآمدش را خرج کرد و درآمدش دوبرابر شد و بعد دوباره این روال را تکرار کرد.

از او پرسیدم حالا چه کار میکند گفت درآمدش امسال از یک میلیون دلار گذشت و هنوز ده درصد را برای خودش سرمایه گذاری می کند. گفتم ده درصد، یعنی سالی صدهزار دلار آخر چطور این کار را می کنی؟» جواب داد سخت است. عادت کرده بودم به سمینار بروم. حالا سخنرانان آن سمینارها را استخدام میکنم که پیش من بیاید و یک روز کامل به من آموزش دهند. مربیهای خاصی دارم مشاور دارم به کنفرانس های بین المللی سفر میکنم کتابخانه ی آموزشی خودم را دارم با دستگاه های تلویزیونی و ویدیو و برنامه های صوتی و کتاب خرج کردن صدهزار دلار سخت است ولی دراه امد من سالی ده تا سی درصد بیشتر می شود. تازه همه ی این هزینه ها شامل تخفیف مالیاتی می شوند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

این روش واقعا جواب میدهد مجله ی منابع انسانی نگاهی انداخته است. به میزان بازده سرمایه گذاری شرکتهای سراسر جهان در آموزش این بازده از بیست و دو دلار تا سی و سه دلار به ازای هر دلاری که سرمایه گذاری کرده اند. متغیر بود.

همین یکی دو سال پیش با زن بسیار ثروتمندی صحبت می کردم می گفت. من یکی از برنامه های صوتی نایتینگل کوناست را بیست و دو سال پیش خریدم من و شوهرم بارها به آن گوش دادیم سه چهار سالی از ازدواجمان می گذشت و یک فرزند داشتیم شروع کردیم به تکرار این جمله با خودمان من خودم را دوست دارم و میتوانم سالی یک میلیون دلار به دست آورم من سالی یک میلیون دلار به دست می آورم پس شروع کردیم به تکرار این باورها و میدانید. چه شد؟ بعد از پنج سال شوهرم سالی یک میلیون دلار در وال استریت به دست. می آورد. ما به خاطر همان یک برنامه ی صوتی تروتمند شدیم

کسانی را دیده ام که با یک کتاب یک برنامه ی صوتی، یک دوره یک سمیناره یک برنامه ی آموزشی درآمدشان را سال بعد افزایش داده اند. دوستی دارم که صدهزار دلار برای گرفتن مربی خصوصی به مدت یک سال پرداخت کرد و درآمدش را در سال بعد تا یک میلیون دلار بالا برد.

بنابراین بهترین سرمایه گذاری و هزینه این است که پولتان را خرج خودتان کنید آن را برای بهبود خودتان خرج کنید اگر کسی با پیشنهاد سرمایه گذاری پیش شما بیاید و بگوید دوست دارم تو این جا سرمایه گذاری کنی به نظرم سرمایه گذاری واقعا خوبی ست. امکان خیلی بالایی برای آینده دارد شما چه کار میکنید؟ احتمالا بررسی اش می کنید و می گویید به این جا سرمایه گذاری نمی کنم. فکر نمی کنم آینده ای داشته باشد. فکر نمیکنم سرمایه گذاری موفقی باشد. پس پول هدر دادن است.

اگر به شما پیشنهاد کنند روی خودتان سرمایه گذاری کنید چطور؟ در سطح ناخودآگاه کسانی که روی خودشان سرمایه گذاری نمی کنند، احساس بی لیاقتی می کنند به خودشان شک دارند و توانایی های شان را باور ندارند. به این نتیجه رسیده اند که ارزش این کار را ندارند و سرمایه گذاری روی خودشان هدر دادن پول است چون اصلا آینده ای ندارند.

همیشه می توان فهمید چه کانی خودشان را رها کرده اند، چون روی خودشان سرمایه گذاری نمی کنند. بسیاری از مردم از شنیدن این عبارت متحیر می شوند. بله این حقیقت دارد چون این یکی از بزرگ ترین کشفیات دوران است فقط با دیدن کارهایی که می کنید، می توان فهمید چه باورهایی دارید به ویژه وقتی امکان انتخابی دارید چه کاری انجام می دهید؟ همیشه کاری را انتخاب میکنید که با عمیق ترین و درونی ترین باورها و ارزشهای تان همسوست

بنابراین اگر بین خرید یک لیوان قهوه یا خرید یک سی دی انتخاب داشته باشید اگر بین رفتن به تعطیلات یا شرکت در یک سمینار انتخاب داشته باشید و تفریح را انتخاب کنید فعالیت تسکین دهنده ی تنش را انتخاب کرده اید که نشان میدهد این اقدام از رشد و پرورش فردی تان برای تان اهمیت بیش تری دارد.

هر کاری را که مکرر انجام دهید به عادت تبدیل میشود. خیلی زود عادت میکنید که هرگز روی خودتان سرمایه گذاری نکنید و به رفتار اتوماتیک برای شما تبدیل میشود. در حقیقت اگر کسی به شما بگوید، باید یک نسخه از این کتاب را بخری با جلد شومیز منتشر شده و فقط دوازده دلار است. در واقع از آن فرد عصبانی میشوید؛ چون پیشنهاد می کند. از منطقه ی امنتان خارج شوید. در واقع نسبت به کسی که پیشنهاد سرمایه گذاری روی خودتان را به شما میدهد افکار منفی پیدا می کنید.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

یک بار لویزهی نویسنده ی معنوی گفت که بزرگ ترین مشکل نژاد بشر این است که احساس میکند من به قدر کافی خوب نیستم سرمایه گذاری روی خودم ارزشی ندارد چون به قدر کافی شایسته نیستم و این کار فایده ای برای من ندارد چون اصلا اینده ای ندارم می توانید بگویید. من هرگز این تصمیم را نگرفته ام نه ولی شما به طور پیش فرض این تصمیم را گرفته اید.

مثل این است که بگویید «من هیچ وقت تصمیم نگرفتم نامتناسب باشم ولی اگر تصمیم نگیرید ورزش کنید به طور پیش فرض، تصمیم گرفته اید نامتناسب باشید. اگر انتخاب تان این باشد که اقدام به پرورش خودتان نکنید تصمیم گرفته اید در زندگی شکست بخورید، چون اگر روی خودتان کار نکنید هیچ آینده ای نخواهید داشت.

راه دیگر فکر کردن درباره ی این موضوع این است که بپرسید، «اگر شما سهام بودید، آیا روی خودتان سرمایه گذاری میکردید؟ آیا از این سهام می خریدید؟» این پاسخ هم تکان دهنده است. آیا فکر می کنید سهام رشدی هستید؟ آیا سهامی هستید که زنان بیوه و یتیم ها بتوانند روی آن سرمایه گذاری کنند چون ارزشتان مرتب افزایش پیدا می کند؟

سال ها قبل به دردسر مالی افتادم ورشکسته شدم و به پول نیاز داشتم یکی از دوستانم که مرد زیرکی بود به من گفت من مبلغی پول به تو فرض میدهم ولی تو باید بیست درصد از بودت را در آینده به من بدهی کسب و کار من در آن زمان هیچ سودی نداشت. بنابراین گفتم حتما، قطعا مشکلی نیست» او میدید که من سهام در حال رشد هستم، بنابراین ده هزار یا بیست هزار دلار به من داد که برای نجات کسب و کارم به آن نیاز داشتم بعد شروع کردم به سودآوری سودم از ده هزار دلار به بیست و سی هزار دلار رسید و بیست درصد به او می دادم.

بالاخره خودم را از شرش خلاص کردم به جای این که اجازه دهم بهره ی پولم را به مدتی نامحدود صاحب شود چهل هزار دلار به او دادم. این هوشمندانه ترین بازده صددرصدی پول او بود که من تا آن زمان به کسی داده بودم

درباره ی این مطلب فکر کنید آیا شما سهام در حال رشد هستید؟ آیا سهامی هستید که باعث شوید من بگویم من روی شما سرمایه گذاری خواهم کرد. ثروتمند خواهم شد چون شما ارزشتان را تا حد زیادی افزایش می دهید؟

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر